.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حجت الاسلام پناهیان :اربعین امنیت و قدرت آفرین است/ جهانی کردن نهضت امام حسین(ع)
عضو هیئت امنا جامعه فعالان اربعین کشور، اربعین را تجلی گاه امت امام حسینی دانست و گفت: اربعین امنیت آفرین و قدرت آفرین برای امت اسلامی است.

به گزارش شمال نیوز،  حجت الاسلام علیرضا پناهیان عصر شنبه در جلسه ویدئو کنفرانسی با اعضای شورای راهبردی ستاد مردمی اربعین حسینی راهیان کربلا با بیان اینکه اربعین تجلی گاه امت امام حسینی است، افزود: هر کس به تقویت اربعین کمک کند، به جریان سازی و شبکه سازی عزاداری‌های حسینی در سراسر جهان کمک کرده است.

وی اظهار داشت: ما در اربعین توانستیم نهضت امام حسین (ع) را جهانی کنیم و در عزت حسینی گفتمانی جهانی پیدا کرد زیرا بسیاری از مردم جهان تا قبل از اربعین شناختی از قیام عاشورایی سیدالشهدا نداشتند

وی گفت: خدمت در مراسم جهانی اربعین تکمیل کننده همه تلاش‌ها و قیام‌ها تأسی گرفته از ماجرای کربلا و عاشورا است و در امتداد کار بزرگ شهدای مدافع حرم محسوب می‌شود.

حجت الاسلام پناهیان یادآور شد: این لطف سیدالشهدا است که خادمان در مسیر نورانی اربعین را در زمره یاران و نزدیکان آن حضرت محسوب می‌کند زیرا اهل بیت شکوه پیاده روی بزرگ اربعین را در این عصر پیش بینی کرده بودند و این آثار با عظمت اربعین بدون توجه و لطف اهل بیت ممکن نبود.

وی گفت: تقاضاهای زیاد مردمی برای حضور در مراسم اربعین نشان دهنده اهمیت و جایگاه این مراسم نزد همه عزاداران حسینی هست.

وی با اظهار اینکه اربعین امنیت آفرین و قدرت آفرین برای امت اسلامی است و هیچ اقدام امنیتی و نظامی و هزاران تجهیزات نمی‌توانند به مانند مراسم جهانی اربعین حسینی بازخورد امنیت آفرین برای امت اسلامی داشته باشد، افزود: دشمنان اسلام، داعش را برای مسلط شدن تربیت کردند اما اربعین سربازانی در قالب مدافع حرم ساخت که طومار داعش را در هم پیچید.

حجت الاسلام پناهیان یادآور شد: اربعین حسینی تمرین زندگی بعد از دوران ظهور حضرت ولی عصر (عج) و دعوت جهانی برای تشکیل حکومت مهدوی است و طرح مواسات نشئه‌ای از چشمه‌های اربعین بود و امروز بدون شک باید برای حل مشکلات، باید اداره کشور اربعینی شود و مؤلفه‌های اربعینی شاخص‌های مدیرت در کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: در شیوه مدیریت اربعینی رانت خواری و فساد جایی ندارد زیرا همه چیز فداکارانه است و غرب جرأت نمایش همه زوایایی اربعین برای غربی‌ها را ندارد زیرا به اعتراف خودشان تمدن غرب فرو خواهد پاشید زیرا نگاه غربی منفعت طلبانه و نگاه اربعینی فداکارانه است.

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه گفت: اثر وضعی اربعین در سال گذشته، راه افتادن خودجوش پیاده روی اربعینی به صورت خانوادگی در سراسر شهرها و روستاهای کشور است و دارالمومنین بابل از شهرهای موفق در حماسه اربعین است و شما عزیزان در موکب فاطمه الزهرا این افتخار را برای خودتان حفظ و جلوداری خود را تقویت کنید زیرا باید از دریچه اربعین در میعادگاه شیعه در کربلای معلا فرج حضرت ولی عصر (عج) را مقدمه سازی کنیم./مهر

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.243 seconds.